Projecten Projecten

Mediatraining nieuw merk

 

Situatie

Psycho-medisch centrum Parnassia wil een nieuw merk introduceren in de geestelijke gezondheidszorg: PsyQ. PsyQ biedt acht specialistische zorgprogramma’s voor mensen met psychische klachten, met een lage drempel en snelle hulp. PsyQ is bij de start uniek in Nederland en er zal dus veel mediaexposure zijn. Het merk moet in één keer goed en onderscheidend neergezet worden en de uiteenlopende woordvoerders (deskundigen uit de zorgprogramma’s) hebben weinig tot geen mediaervaring.

Vraag en activiteiten

De Regt Strategie & Communicatie wordt gevraagd om de woordvoerders te trainen in het omgaan met de media. In al onze (media)trainingen kiezen we ervoor om geen kunstjes of trucjes aan te leren, maar te werken vanuit de eigen persoonlijke stijl van de woordvoerder. Dat levert een duurzaam resultaat op met respect voor de deelnemer en geeft bovendien zelfvertrouwen. We introduceren de deelnemers eerst in de geheel eigen wereld van de media, schetsen het medialandschap, de gebruiken en ervaringen. Aan de hand van op maat ontwikkelde cases oefenen we in kleine groepen. Daarna volgt de training voor de camera. Met goede observatie van andere deelnemers en volop ruimte voor reflectie, uitproberen en experimenteren met verschillende aanpak in verschillende soorten interviews.

Resultaten

PsyQ is snel en doeltreffend in de markt gezet, de mediawoordvoering is naar wens verlopen. De woordvoerders bleken goed voorbereid op specifieke en lastige vragen.

Meer weten over omgaan met de media? Klik dan hieronder!