Een effectieve en consistente mediastrategie die ‘werkt’ in tijden van grote media-aandacht, zoals bij crises, conflicten, reorganisatie en onvoorspelbare ontwikkelingen. Concrete stappen, planningen, taken en middelen zijn bepaald. Woordvoering is helder en werkbaar geregeld, soms nemen wij die rol tijdelijk op ons, soms doet u of uw eigen woordvoerder dat, indien gewenst ondersteund door een korte training. Wij formuleren samen met u sterke, doeltreffende mediaboodschappen, helpen bij consistente, effectieve framing en timing. Zodat u een sterke, geloofwaardige en respectvolle positie inneemt in de arena van de publieke media.
Uw onderneming of organisatie kan plotseling volop in de schijnwerpers van de publieke opinie staan. Omdat u daar bewust op aanstuurt, of ‘omdat dat opeens zo gaat’. Of dat kan ieder moment dreigen te gebeuren. Dat moet professioneel voorbereid en begeleid worden. Want op reputatieschade zit niemand te wachten. Hoe beter u uw boodschap en aanpak op orde hebt, hoe beter u de weg vindt naar journalisten en programma’s. Daarmee houdt u zoveel mogelijk de regie in handen. U versterkt met een goed mediabeleid uw imago en profileert zo uw organisatie eerlijker en krachtiger bij uw klanten en relaties. De Regt Strategie & Communicatie ontwikkelt een mediastrategie met u samen, passend bij de inhoud en bij uw stijl en positionering. Het liefst in ‘vredestijd’. Maar ook onder hoge druk wanneer (binnenkort) sprake is van grote media-aandacht.
Voor 2012 leverde De Regt Strategie & Communicatie deze diensten onder andere aan: Amarantis Onderwijsgroep (crisiswoordvoering), Gemeente Zederik, Gemeente Giessenlanden, Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier (verkiezingen), Gemeente Nieuw-Lekkerland, WoonInvest (woningcorporatie, bestuurscrisis), Parnassia (Psychiatrie), Commissie Financiële Afwikkeling Vuurwerkramp Enschede, Commissie Financiële Afwikkeling Nieuwjaarsbrand Volendam, ProRail, Ministerie van VWS.